Anasayfa > YAZI-MAKALE > 4+4+4 Eğitim sistemi Yasalaştı Yeni Eğitim Sistemi Neler Getiriyor?

4+4+4 Eğitim sistemi Yasalaştı Yeni Eğitim Sistemi Neler Getiriyor?

Meclisten geçen 4+4+4 eğitim sistemi ile ilköğretim; 4 yıllık zorunlu ilkokul ile 4 yıllık zorunlu ortaokuldan oluşuyor. Artık eski sistemlerde olduğu gibi ilkokul ve ortaokullar ayrı olacak. Ancak olanakların elvermediği yerlerde ikisi birden olabilecek, ortaöğretim liseler ile birleştirilebilecek. 4+4+4 sisteminin en çok tartışılan yönlerinden biri olan imam hatip okulları da eski sisteme dönüyor. 4+4+4 sistemi ile imam hatip ortaokulları geri geliyor. Kanunda ilköğretim kurumları tanımı yapılırken imam-hatip ortaokulları da bu okullar arasında yerini aldı. Yeni sistem ile 4 yıllık temel eğitimin ardından gelen ve 4 yıllık zorunlu ve farklı programlara yer veren ortaokullar arasında imam hatip okulları da sayıldı.

Yasa ile ortaokullar ile imam-hatip ortaokullarında verilecek derslerde lise eğitimini destekleyecek müfredatlar uygulanacak. Ortaokul sıralarında öğrencilerin yetenek, gelişim ve tercihlerine göre seçmeli dersler bulunacak. Yeni sistemde ortaokul ve liselerde, Kur’an-ı Kerim ve ”Hz. Peygamberimizin hayatı” da seçmeli ders olacak. 4+4+4 sistemi Kur’an-ı Kerim dersini ortaokullarda seçmeli ders olarak getiriyor. Ortaokullarda okutulacak ve çocukların ilgi alanlarına göre yönlenmelerini sağlayacak diğer seçmeli dersler ise Bakanlıkça belirlenecek.

4+4+4 yeni eğitim sistemi kanunu ile birlikte 28 Şubat sürecinin simgelerinden olan 8 yıllık kesintisiz eğitim tabiri de tarihe karıştı. İlgili kanundaki ”8 yıllık kesintisiz ilköğretim” ifadesi ”ilköğretim ve ortaöğretim” ifadesi ile yer değiştirerek ve ”8 yıllık kesintisiz” ibaresi kanundan çıkarılıyor.

Kategoriler:YAZI-MAKALE
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

