Anasayfa > İSLAMÎ > “Hadîsleri Bırak, Kur’an’a Bak” , “Kur’an Tek Güvenilir Kaynaktır” Diyenler…

“Hadîsleri Bırak, Kur’an’a Bak” , “Kur’an Tek Güvenilir Kaynaktır” Diyenler…

‎”HADÎSLERİ BIRAK, KUR’AN’A BAK” , “KUR’AN TEK GÜVENİLİR KAYNAKTIR” DİYEN EY HARİCî ZİHNİYETLİLER,
“Tercümanü’l-Kur’an” SIFATIYLA ANILAN İBN ABBAS(R.ANH) SİZİN GİBİ DÜŞÜNMÜYOR VE NE DİYOR BAKIN;

İbni Abbas(R.ANH) der ki: “Allah Rasûlü vefat edince, Ensârdan bir adama ‘haydi gidip ashaba soru soralım. Zira bu gün onların sayısı çoktur.’ dedim. O bana ‘Ey Abbas’ın oğlu, şaşıyorum sana. Sahabe arasında onca büyük kimse dururken, insanların sana İhtiyaç duyacağını mı sanıyorsun?’ dedi. Bunun üzerine adamdan ayrılıp, hadislerle ilgili ashaba soru sormaya başladım. Bir adamın hadisini kaçıracak olsam kaylûle vakti adamın kapısına varıp, cübbemi yastık yapar beklerdim. Rüzgar toprağı üzerime savururdu. Adam çıktığında beni görür ‘Ey Peygamber’in amcazadesi niçin birini gönderip haber vermedin de ben sana geleydim.’ derdi. Ben de ‘hayır, benim gelmem daha uygun’ der ve ona hadisi sorardım. Benden ayrılan adam ise öylece kaldı. Hatta [gün geldi] beni etrafımda biriken İnsanlarla gördü.”

Taberânî, el-Mucemü’I-Kebîr, 5/129; İbni Sa’d, 2/2: 121; Hatîb, el-Câmi\ 1/24; Zehebî, Siyeru Alami’n-Nubelâ, 3/220

Yine İbni Abbas’ın şöyle dediği rivayet olunur: “[Bazan] tek bir hadîs hakkında sahabeden otuz kişiye soru sorduğum olurdu.”

[Zehebî, Siyeru Alâmi’n-Nubelâ, 3/231]
ŞİMDİ SİZ, KUR’AN’I İBN ABBAS(R.ANH)’DAN DAHA İYİ ANLADIĞINIZI MI İDDİA EDİYORSUNUZ?

Kategoriler:İSLAMÎ
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

